tisdag 19 april 2011

Liten rapport från vårstädad skrivhörna!

Det är inte klokt vad tiden går fort!

Jag hinner inte riktigt med känns det som... Kan knappt tro att det är
sant att det var över två veckor sedan som jag bloggade sist!
Jag har försökt att göra en vårstädning här hemma, men det går
trögt för jag har så otroligt ont i kroppen just nu. Det blir så när jag
bestämmer mig för att träna lite varje dag... Priset jag får
betala blir tyvärr smärtor som inte hjälper med de mediciner jag
har nu. Men jag tycker ju att det är roligt och så måste jag ju
röra litegrann på mig! :)
 Har iallafall gjort fint här i sovrummet där jag sitter nu...
Jag fick en jättefin "byst", eller vad man nu ska kalla den,
att ha mina armband hängande på av min svärmor i present
så den pryder nu sin plats i sovrumsfönstret.
Jag tycker verkligen om den! :)
Här har jag min lilla skrivhörna som jag sitter och skriver dagbok i...

Men fönstrena behöver putsas som Ni kanske ser... Ska ta hjälp av en
städfirma för att fixa det. Jag är inte så bra på fönsterputsning och vill
gärna att det ska bli riktigt proffsigt gjort. Tidigare har jag gjort det
själv ska jag tillägga, men i år klarar jag det inte utan hjälp...
Och Anders han gör så mycket hemma iallafall så han slipper :)

Hängde upp vår nya drömfångare ovanför sängen också!
Visst blev den fin? Köpte den i en liten bod i Gamla stan när vi var i
 Stockholm senast och vi gillar den verkligen! :)

När jag ändå var i farten passade jag på att hänga upp en del av
de kort jag gjort själv och sparat i min "private collection".
Dessa hänger på en hylla här i sovrummet ;)

Har gjort samma sak lite här och var i lägenheten. Tycker det
blir lite konstnärligt och inspirerande att hänga upp sånt som jag gjort
eller fått i gåva eller vid ett byte. Då kan man ju se allt fint och
njuta av det. Speciellt de fina kort mm som andra skickat till mig...
Blir glad av det! :)
Det blir ju lite personligare hemma också...


Det har varit helt underbart väder här nu i flera dagar!
Solen skiner från en klarblå himmel och jag satt en stund och solade
igår när vi var och tog en liten fika hos Ingelore. Och jag har redan
fått en del färg i ansiktet och på armarna.

Hon var snäll och skjutsade mig till Avesta lasarett för de skulle
kolla om min nya CPAP-maskin hjälper mig med andningen ordentligt
och nu har jag bara 1 andningsuppehåll i timmen! :D
Det var goda nyheter för förut var det 14-17 st/tim...

Tyvärr glömde jag kameran igår och detvar synd. För hela backen
där på hennes tomt i Tunkarlsbo var full av blåsippor! Så fint!
Och vi såg en hel del tussilago, vitsippor och påskliljor längs vägen.
Hade gärna tagit kort på det. Men kanske blir det en liten cykeltur
med kamera nu när gubben kommer hem på eftermiddagen.
Nu behöver man ju inte ens ha ytterjackan på sig när man går ut.

Hurra för att våren äntligen är här!
Ha en riktigt härlig vårdag!
Jag återkommer lite senare med två fina Award´s som jag fått...
Sussie

8 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Tycker också om bysten - så fin! Men att du behöver cpap-maskin?!? Lät jättejobbigt. tänker att man inte ska klaga så mycket..verkligen. Sömnen går nog till sig för mig menar jag, även om det är tungt nu! Och tusen tack kära fina för det underbara kortet! Verkligen uppskattat. Dotra ville ha det på sitt rum när det suttit färdigt uppe här nere. Ett fint betyg :)
Många långa kramar Lycke

SusanLotus sa...

Tack Lycke! Roligt att du och dottern tyckte om kortet :)
Jag sover med CPAP-maskin. Det är inte så farligt som det låter. Man vänjer sig... :)
Hoppas att det ordnar sig för dig med sömnen! Då kommer allt att kännas mycket lättare. Det är otroligt egentligen hur viktig sömnen är.
KRAM

Evas Pyssel sa...

Vad fint du har städat !! Jag får dåligt samvete, för detta har jag tänkt länge, men jag kommer ingen vart.Putsa fönster är en mardröm. Ifjol fick jag ju så ont i axeln av det, så det överlämnar jag helst till maken. Kanske en städfirma vore en bekväm lösning. En drömfångare, det skulle jag också vilja ha. Bara det ger vackra drömmar.Och vad fin armbandsbyst du fått.Riktigt läcker !! Hoppas att du får en skön påsk och att din dotter mår hyfsat bra också. Kram Eva

SusanLotus sa...

Tack Eva! Du skulle bara veta hur trögstartad jag har varit och hur sakta det går framåt. Vill så gärna hinna få fint till sommaren :) Jag tror inte att det kostar så mycket med fönsterputsning så det är nog väl värt pengarna... Och du, jag tror att drömfångaren ger fina drömmar ;) Bara man tror på det så... Ha det gott där i soliga ( tror jag ) Kalmar! Kram

Myricas Farmor sa...

så fint det var i skrivhörnan, och drömmfångaren är jätte fint.
jag har en själv, det är mysigt.
jag önskar dig en trevlig och god påsk.
kram

SusanLotus sa...

Tack Farmor Ankus. Jag önskar dig detsamma! :) Kram

till-vidas-ara sa...

Glad påsk fina du!!!
Kramar Lycke

SusanLotus sa...

Tack snälla du! :)
Hoppas att du får detsamma!
KRAMIS